Az autómegosztó szolgáltatások költséghatékonyak lehetnek, ha nem használjuk az autónkat naponta, és nem akarunk bajlódni a fenntartással járó kötelezettségekkel és költségekkel. Nincs szükség parkolási díjra, biztosításra, szervizelésre, és csak a használat arányában kell fizetni. Ezek az autók kényelmesek, mert könnyen elérhetőek, rugalmasan használhatóak, és bárhol leparkolhatók a szolgáltatási területen belül.
Egyelőre még nincs jelen carsharing szolgáltató Szentendrén, de a városvezetés nyitott az ez irányú tárgyalásokra. Megkeresésünkre az egyik cég azt mondta, hogy az előzetes felmérések alapján egyelőre nem tartják gazdaságosnak a terjeszkedést Szentendre felé. A későbbiekben azonban külső zónaként lenne megvalósítható. Ezek olyan zónák, amelyek területileg nem érnek össze a fő szolgáltatási területtel, hiszen egy kicsit távolabb esnek tőle, ám ahol ugyanúgy lehet bérelést indítani és zárni. A felhasználói igényeket folyamatosan monitorozzák, ennek eredményeképp valósultak meg már korábban a Szentendre területén több helyen (Szentendre óváros, Dunakorzó, V8 Uszoda és Szabadidőközpont, Skanzen) kedvezményesen lehet parkolni az autómegosztó járműveivel.
Az autómegosztó szolgáltatást lakóhelytől függetlenül bárki igénybe veheti, a teljes adminisztrációt online lehet intézni egy applikáció segítségével.
Az e-roller és az elektromos kerékpár megosztás minden bizonnyal népszerű lehetne városunkban is, hiszen gyors, kényelmes és környezetbarát alternatívát kínálnak a helyieknek és a turistáknak egyaránt. Az előnyök egyértelműek: nem szennyezik a levegőt, könnyen kezelhetők, és bárki számára elérhetők egy okostelefonos alkalmazáson keresztül. Használatukkal elkerülhető a dugó és a parkoláskeresés, miközben élvezetes módon járhatjuk be a várost.
Az álom azonban még várat magára. Az e-rollerek és kerékpárok megjelenéséhez szolgáltatókra van szükség, akik telepítik és üzemeltetik a járműveket. A szentendrei városvezetés nemrég tárgyalt egy szolgáltatóval, aki a fővárosban szeretett volna szolgáltatást indítani, és itt, Szentendrén tesztelte volna ezt. Ők azonban végül úgy döntöttek, kivonulnak az országból. Úgy tudjuk, nem tettek le erről a tervről, és további partnerekkel tárgyalnak. Amennyiben megegyeznek valakivel, a városnak is fel kell készülnie, kijelölt parkolóhelyekkel és töltőállomásokkal kell ellátni a területet. Végül, de nem utolsó sorban, helyi szabályozásra is szükség van a biztonságos és felelősségteljes használat érdekében.