A diákok Budapestről és a budai agglomeráció területéről érkeznek, ezek közül Szentendre egy kiemelt beiskolázási hely. Az állami normatíva mellett az iskola fenntartását a rendszeres szülői hozzájárulások támogatják. A jelentkezéskor az iskola tanári közössége lehetőséget biztosít arra, hogy a jelentkező családok alaposan megismerjék az intézményben folyó oktató-nevelő munka alapelveit, és jelentkezési szándékukat az alapértékek elfogadásával hozzák meg.
A tanulás az alsó tagozatban nem hagyományos órarend szerinti struktúrában valósul meg, hanem a komplex témák tananyag tartalmait modulokban, tanulási egységekben dolgozzák fel a tanulók. Az egyes tanítási napok középpontjában a gyerekek érdeklődéséhez igazodó komplex témák állnak (például: állatok világa, tűz, levegő, csillagos égbolt, mesék világa, gyermekjogok és vallások, Magyarország, honfoglalás stb.), amelyek magukba foglalják és kiindulási pontnak tekintik a készség- és képességfejlesztést.
Felső tagozaton pedig a hagyományos órarendi struktúrát a délutáni idősávban szervezett projektek egészítik ki, így biztosítja az iskola az alsó-felső tagozat szemléletének átmenetét. A kultúrtörténeti és praktikus tudást adó projektekhez külsős szakértőket és szülőket is bevonnak a foglalkozások vezetésébe. A gasztronómiai utazások projektet például a „Séfek séfe” vetélkedő zárta, melynek végén szakácskönyvet adtak ki a gyerekek, a római gladiátorjátékokról filmet forgattak, görög színdarabot írtak, vagy az üzleti világban céget alapítottak, és termékeiket árusították az iskolában.
Ahogy Mózes Dóra, az intézmény alapító szakmai vezetője fogalmaz, ezzel egyidejűleg olyan sajátos tanulási környezetet teremtenek, amelyben a diákok változatos munkaformákkal, egymást segítve, az eltérő tanulói különbségeket figyelembe véve tanulhatnak. Az iskola sok éves szakmai tapasztalattal kidolgozott pedagógiai programja alapján a tanulók kooperatív, együttműködésen alapuló tanulásszervezéssel és projektmódszerrel dolgoznak a tanórákon, ahol kutatómunkáikhoz tabletet és laptopot is használnak. Az iskola célja, hogy a tanórákon minden gyermek megélje a sikert és képességének megfelelően fejlődjék.
A komplex témák tananyagtartalmai ugyanakkor megfelelnek a Nemzeti Alaptanterv (NAT) által meghatározott kerettanterv tantervi követelményeinek, lehetővé téve az átjárást az állami iskolákba.
– A Tág Világ Iskolába közel százhetven család gyermeke jár, sokan közülük testvérek – mondja Mózes Dóra. A tantestületet fiatal és fiatalos, rendkívül dinamikus, a saját szakmájukra hivatásként tekintő kollégák közössége alkotja. Az iskola fenntartójának és személyesen nekem is, kiemelt célunk, hogy biztosítsuk számukra a szakmai képzés és fejlődés lehetőségét, modern oktatási környezetet teremtsünk, és anyagi megbecsüléssel is támogassuk a hosszútávú elköteleződésüket az iskola mellett. Az elmúlt kilenc év tapasztalatai alapján azt gondolom, hogy kifejezetten jó úton járunk, példa értékű az összetartás a tanári karban, és a jó hangulat, a magas szakmai színvonal a gyerekek és családjaik számára is vonzóvá, nem csak átvitt értelemben, hanem teljesen hétköznapi, megtapasztalható módon is második otthonná teszik ezt az iskolát. Sok munkám és rengeteg álmom van ebben az intézményben, de azt hiszem büszke lehetek arra, amit elértünk.
K.B.