Véleménynyilvánító szavazást kezdeményez Szentendre új városvezetése a kerékpároshíddal kapcsolatban, mert döntését a lakosság véleményének figyelembevételével hozza meg. A városvezetés a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kijelölt határidőt, azaz január 31-ét figyelmen kívül hagyja, és nem tekinti jogvesztő határidőnek az EuroVelo 6 projekt kapcsán. Sőt, aznap estére lakossági fórumot rendeznek a Városházán a város polgárainak, melyet a Facebookon is közvetítenek. Molnár Zsolt, szigetmonostori polgármester nyílt levélben kérte Fülöp Zsoltot, Szentendre polgármesterét, hogy a belvárosi hídhelyet támogassa. Fülöp Zsolt válaszlevelében hangsúlyozta, hogy a városvezetés nem csupán támogatja az EuroVelo 6 Szentendrét is érintő szakaszának megépítését, hanem azzal is egyetért, hogy a várost a szigettel egy gyalogos-kerékpáros híd kösse össze. Viszont megalapozott döntést akar hozni a híd helyszínéről.
Szigetmonostor polgármestere és helyi Ügyrendi, kommunikációs és közlekedési bizottság elnöke 2020. 01. 27-én nyílt levélben fordult Szentendre polgármesteréhez és képviselő-testületéhez. Levelükben azt kérték, hogy Szentendre képviselő-testülete támogassa a belvárosi hídhelyet, de a többi megvalósítható hídhelyet is elfogadják. Fülöp Zsolt polgármester válaszában hangsúlyozta, hogy a városvezetés nem egyszerűen támogatja az EuroVelo 6 Szentendrét is érintő szakaszának megvalósítását, hanem egyetért azzal is, hogy a várost a szigettel egy gyalogos-kerékpáros híd kösse össze. Továbbá javasolta, hogy a két település hozzon létre egy munkacsoportot, ami a közlekedési lehetőségek hosszú és rövid távú fejlesztésével foglalkozik.
Fülöp Zsolt polgármester válaszlevele >>
Az EuroVelo (Európai Kerékpárút Hálózat) egész Európát átszelő, részben megvalósult, részben tervezett kerékpárút-hálózat, ennek egyik útvonala az EuroVelo 6, ami Magyarországon is áthalad. Az „EuroVelo 6 kerékpáros útvonal fejlesztése Dömös-Szentendre szakaszon” EU-s támogatási forrásból megvalósításra váró projekt tervei alapján, Szentendréről egy kerékpáros és gyalogos híd vezetne át a szigetre.
A tervezés során különböző hídhelyszíneket vizsgáltak meg. Jelenleg csak a Határcsárdánál létesítendő híd rendelkezik érvényes környezetvédelmi engedéllyel, de a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) további két hídhelyet is lehetségesnek tart Szentendre Belvárosának északi részén, a Pásztor rév, ill. a Rév utca térségében, míg a Belváros, illetve a Duna korzó forgalmát kevésbé terhelő déli hídhelyszín vizsgálatától elzárkózik, arra hivatkozással, hogy ennek a helyszínnek a választása a projekt tervezett ütemtervét veszélyeztetné, és végső soron az uniós forrás elvesztését okozná. Ugyanakkor figyelmen kívül hagyja azt, hogy az Európát átszelő kerékpárút-hálózat meg nem épült szakaszainak megvalósítására nyilvánvalóan lesznek további források a következő Uniós költségvetési ciklusban is. Így a Szentendrét a szigettel összekapcsoló kerékpáros híd beruházásra akár nagyobb összegű támogatással is lehet számolni, mint amennyi erre a célra a kormány most szánni kíván.
A városvezetés 2020. január 31-ig kapott határidőt, hogy döntsön, melyik hídhelyszínt támogatja. Álláspontjuk szerint azonban az idő rövid a megalapozott döntésre, melyhez nem állt rendelkezésre minden információ.
Szentendre városképét és közlekedési kapcsolatait alapvetően meghatározó, vagy éppen megváltoztató döntés folyamatába a város vezetése be kívánja vonni a szentendreieket. Ehhez a lakossági fórumok rendezése mellett véleménynyilvánító szavazást ír ki február 17. és március 2. között.