Ugrás a tartalomhoz

Színházba mentem!

Színházba mentem! címmel szervezett közönségtalálkozót a Szentendrei Teátrum július 1-jén, vasárnap a Fő téren. A közönségtalálkozót Gyürk Dorottya kulturális alpolgármester nyitotta meg. Vasvári Csaba, a Szentendrei Teátrum igazgatója a Szentendrei Teátrum és Nyár 2018 programsorozat bemutató előadásainak alkotóival beszélgetett.

Néhány elhangzott gondolat a kötetlen beszélgetésből:

Nóra II. rész

Lucas Hnath fiatal amerikai drámaíró darabját 28 országban játsszák nagy sikerrel, a Broadway műsoráról levehetetlen, az USÁ-ban öt színház játssza telt ház mellett. Magyarországon most látható először, a Szentendrei Teátrum és az Orlai Produkciós Iroda együttműködésében. A különleges darab a nő-férfi kapcsolatról szól, ízig-vérig mai történet, amelyben olyan jelenetek sorjáznak, melyekkel könnyen lehet azonosulni. Ahhoz képest, hogy a Nóra egy ködös skandináv drámának tűnik sokak emlékében, a folyatatás szarkasztikus humorral járja körbe a témát. Galgóczy Judit rendező bízik benne, hogy a komoly téma ellenére a darab humora megnevetteti majd a nézőket.

Kováts Adél Kossuth- és Jászai-díjas színművész, a darab főszereplője annak a három női minőségnek a szerepéről beszélt, ami a darab kulcsmotívuma. A feleség, a lány és a dada veszik körbe a férfit. A próbák során nagyon élvezték a közös munkát. László Lili, a darabban Nóra lányát alakító színművész azt hangsúlyozta, milyen sokat tanult a próbaidőszakban a tapasztalt művészektől, akiktől sok mindent ellesett.

Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda ügyvezetője kiemelte a Szentendrén tapasztalt élénk kulturális pezsgést, a kitüntető figyelmet, amivel szakmai berkekben követik a Teátrum bemutatóit, köztük a közös produkciókat.

https://szentendreiteatrum.hu/event/lucas-hnath-nora-ii-resz/2018-07-06/

 

Mi és ők

Vilmányi Benett és László Lili színművész Carly Wijs drámájának szereplői az embert, színészt, testet, lelket próbáló felkészülési szakaszról beszéltek. A beszláni túszdrámát feldolgozó darabot Fehér Balázs Benő rendezővel vitték színpadra, akivel nem először vesznek részt közös produkcióban, így a próbaidőszak nagyon különleges és értékes volt számukra. Különleges bizalmi helyzetet eredményezett, hogy Benett és Lili a való életben egy pár. Mertek egymásra hagyatkozni, s ebből nagyon erős, drámai előadás született. Igyekeztek úgy ábrázolni a testi-lelki megpróbáltatásokat, hogy az a színpadon ne váljon szenvelgéssé, tényszerűen a valóságot ábrázolva mutassák meg a nézőknek az elképesztő történetet. Vilmányi Benettről azt is megtudtuk, hogy a civil életben szemérmes és visszahúzódó, mégis képes ezt az alaptulajdonságát összeegyeztetni a szakmájával, mert számára a színpad a kitárulkozás, önfeltárás terepe.

https://szentendreiteatrum.hu/event/carly-wijs-mi-es-ok/2018-07-21/

 

Figaro házassága

Gyürk Dorottya kulturális alpolgármester a közönségtalálkozón azt hangsúlyozta, Szentendre életében nagyon fontos szerepet tölt be a Teátrum, különösen most, az 50. évadban, amikor immár második alkalommal rendez a város ismét Fő téri operaelőadást.

Vasvári Csaba, a Teátrum igazgatója is kiemelte, öröm számukra, hogy ez az igényes műfaj újra megjelenhetett Szentendrén. Sokat tanulva a tavalyi év tapasztalataiból, amikor 25 év kihagyás után honosították meg újra a műfajt a városban, most jelentős módosításokkal folytatódik a Figaro-történet. A Fő térre emelt színpadot építenek és lelátós nézőteret, hogy minden helyről egyforma élményt nyújthasson az előadás. A zenekar a tér másik oldalán kap helyet a jobb akusztikai hatás elérésére és a szólistákat is finom, rásegítő hangosítással segítik, hogy egyenletesek legyenek az akusztikai viszonyok a nézőtér egészén.

Mester Viktória operaénekes elmondta, nagy élmény számára, hogy újra visszatérhet Szentendrére, hogy újra találkozhat a szentendrei közönséggel. Tavaly ő formálta meg Rosina szerepét, idén pedig Cherubint, mely a nadrágszerepek sorában különleges helyen áll. A tavalyi próbaidőszak után izgatottan várták a szentendrei bemutatót, ami mindannyiuk számára különleges élmény volt.

Susanne szerepében Bordás Barbara operaénekest láthatjuk majd. Szerepétől egy kicsit tartott, hiszen ez a darabban az egyetlen, amely nincs kettőzve, és nagyobb fizikai megterhelést jelent. Miután minden próbán részt vett, sokkal több impulzust kapott, több lehetőséget és energiát, amely nagyon segítette a szerep felépítésében. A karakter megformálásával megmutathatja egyedülálló komikai vénáját is.

Pataki Bence operaénekes énekli Figaro szerepét, aki arról mesélt, hogy korábban Szegedről indul egy néma szereppel, ami után most a címszerepben léphet fel Szentendrén. Nagy kihívás és megtiszteltetés számára, hogy ilyen kiváló kollégákkal, fantasztikus alkotógárdával dolgozhat együtt.

https://szentendreiteatrum.hu/event/mozart-figaro-hazassaga/2018-07-27/

 

A Kígyóasszony

Varga Bence rendező és Kovács Adrián zeneszerző hosszú ideig dolgoztak a különleges történet adaptálásán, a koncepción, hogy milyen zsánerben tud megélni a színpadon. A commedia dell’arte alapokból készítettek formabontó családi, zenés mesét. Fiatal zenész gárdára írták az énekszerepeket, figyelembe véve hangi adottságaikat. A szentendrei bemutató egyben világpremier, csodálatos látványvilágával a Teátrum műsorában igazi különlegesség lesz. Kurely László színművész mint hadvezér lép majd színpadra, de a műfaj miatt rendkívül sok humorral formálja meg a szerepet. A darab szakmai bemutatója az Ódry színpadon már kivívta a közönség elismerését.

https://szentendreiteatrum.hu/event/a-kigyoasszony/2018-08-02/

 

A beszélgetés-epizódok között Borbély Mihály Kossuth-díjas zenész játszott blockflőtén, aki a Teátrum idei háziasszonyával, Tompos Kátyával ad koncertet augusztus 11-én a Barcsay Múzeum udvarán.

 

Szentendrei Teátrum programok, jegyvásárlás: https://szentendreiteatrum.hu/esemenyek/

További cikkeink a témában

Kiemelt kép a ZÖLD-KÉK PIKNIK – A PATAK PARTI PLACCON című bejegyzéshez

ZÖLD-KÉK PIKNIK – A PATAK PARTI PLACCON

𝐴𝑧 𝑒𝑠𝑒𝑚𝑒́𝑛𝑦𝑡 𝑣𝑒́𝑔𝑢̈𝑙 𝑎 𝑃𝐴𝑇𝐴𝐾 𝑃𝐴𝑅𝑇𝐼 𝑃𝐿𝐴𝐶𝐶𝑂𝑁 (𝐵𝑢̈𝑘𝑘𝑜̈𝑠 𝑝𝑎𝑟𝑡 40.) szeptember 29-𝑒́𝑛 𝑣𝑎𝑠𝑎́𝑟𝑛𝑎𝑝 10 𝑜́𝑟𝑎́𝑡𝑜́𝑙 𝑡𝑎𝑟𝑡𝑗á𝑘 meg 𝑘𝑖𝑠𝑒𝑏𝑏 𝑝𝑟𝑜𝑔𝑟𝑎𝑚𝑣𝑎́𝑙𝑡𝑜𝑧𝑎́𝑠𝑠𝑎𝑙.