Ugrás a tartalomhoz

TÉMA

Közlekedési kérdések a közmeghallgatáson

Közmeghallgatást tartott Szentendre Város Önkormányzat Képviselő-testülete november 23-án a Városházán. A kérdésekre, felvetésekre a helyszínen válaszoltak a város vezetői és intézményvezetői.

A közmeghallgatás minden önkormányzat törvényi kötelessége. Képviselő-testületi ülés keretében történik, amelyen részt vesznek a polgármesteri hivatal irodái és az önkormányzati intézmények vezetői is. A közmeghallgatáson a lakosság és a civil szervezetek a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat fogalmazhatnak meg egy alkalommal, legfeljebb öt percben.

Az első felszólaló azzal a 11-es úton vesztegelő busszal kapcsolatban kérdezett, amely megbénította a forgalmat egy estére. Arra volt kíváncsi, hogy miért kellett ennyi időt várni arra, hogy elszállítsák a lerobbant járművet. Túri Kovács Áron rendőrkapitány ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a busz mozdíthatatlan volt, mind a négy kereke blokkolódott, meg kellett várniuk a szakszervízt, hogy el tudják vontatni. A legnagyobb probléma szerinte az, hogy a 11-es út túlterhelt, nincs olyan napszak, amikor ne lenne rajta torlódás.

A következő kérdés is a 11-esre vonatkozott: a kérdező épp a dugók miatt az M0-ás körgyűrű északi részének megépüléséről érdeklődött. Fülöp Zsolt polgármester elmondta, hogy a felújítás során nem csak az aszfalt újulna meg, de egy fejlett forgalomirányítási rendszer is kiépülhetne, amely a valós közlekedési adatokat figyelembe véve irányítaná a jelzőlámpákat, sajnos azonban az Építési és Közlekedési Minisztérium a beruházást leállította, hiába készített elő hozzá mindent a városvezetés. Jelen helyzetben nem tehetnek egyebet, mint igyekeznek csökkenteni a városon belüli úthasználat arányát: ezt a célt szolgálja a kerékpárutak kiépítése, a buszjáratok sűrítése, illetve egy hajójárat indítása Szentendre és Tahitótfalu között.

A harmadik kérdés a parkolási engedélyekkel kapcsolatban érkezett: a kérdező kíváncsi volt arra, hogy miért csak naptári évre lehet megváltani őket. Így ugyanannyit kell fizetnie annak, aki januárban kérvényezi az engedélyt, mint annak, aki csak az év végén. Jámbor Ferenc azt válaszolta a felvetésre, hogy az éves parkolási díj 7000 forintba kerül, ami naponta 20 forintos díjat jelent. Ez nem nagy összeg, de mindössze ennyi maradt a város zsebében, miután a súlyadót elvonta a kormány. 

A negyedik felszólaló a Ferenczy Múzeumi Centrum egykori munkatársa volt, aki fénymásolt lapokat osztott szét a hallgatók között, amelyen Prosek Zoltán pályázatából idézett. Azt állította, hogy a múzeum igazgatója mások interjúiból használt fel részleteket a pályázata során, forrásmegjelölés nélkül. Kérte az ügy kivizsgálását és az igazgató felfüggesztését. A polgármester írásban fog válaszolni a felvetésre. 

Az ötödik felszólaló arról érdeklődött, hogy mikor fogják a Kőhegy felé vezető turistautat felújítani. Pilis Dániel alpolgármester azt válaszolta, hogy ez a 2023-as Városrészi Költségvetés része, és nemsokára meg fog valósulni.

Utolsóként Lang András képviselő húzott sorszámot, és a szemétudvar időpontfoglaló rendszerének működéséről, illetve az ágdarálási lehetőségről kérdezett. A Várisi Szolgáltató Rt. vezetője elmondta: mindenkit fogadnak, aki hulladékot hoz, ám elsőbbségük van azoknak, akik időpontot foglaltak. Az ágdarálási szolgáltatás jelenleg kísérleti fázisban van, de tervezik az egész városra kiterjeszteni.

Az írás a Szentendre és Vidéke 2023. december 6-ai lapszámában jelent meg.

Fotó: Isza Ferenc

További cikkeink a témában