Az egyesület azért döntött a demonstráció megszervezése mellett, mert a napokban Bedő Dávid országgyűlési képviselő kérdésére, hogy „Támogatja-e a kormány az M0 autóút északi szakaszának folytatását?” Lázár János építési és közlekedési miniszter azt mondta, jelenleg vizsgálják a beruházás megvalósíthatóságát. Kifejtette: „Az Ön által hivatkozott szakasz az ország egyik leggyönyörűbb, környezetvédelmi szempontból leginkább védett területét jelenti. Egyáltalán nem vagyok arról meggyőzve, hogy akkor szolgáljuk legjobban a jövő nemzedék érdekeit, ha itt 2-2 sávos utak beépítését végezzük el. Ugyanakkor megértem a helyiek aggodalmát az átmenő forgalom kapcsán.”
A 2011 Egyesület közleményt is kiadott a pénteki demonstráció okairól, amelyet ITT olvashatnak.
A problémát az jelenti, hogy az M0 északi szektorának tervezéséhez szükséges forrás biztosítására az aláírt szerződés alapján 2023. június 14-ig van lehetőség. Vagyis, ha nem biztosítanak pénzt az út megtervezéséhez, akkor az M0-ás folytatása tovább csúszhat.
Az egyesület nem látja a nyomvonal „újragondolásának” indokait, hiszen az elmúlt évtizedek hosszú egyeztetései alatt széleskörű társadalmi konszenzus alakult ki arról, hogy a Megyeri hídtól a 10. sz. főútig tartó szakaszon egy nagyrészt alagútban vezetett nyomvonal fusson. De ha már a tervezési munka sem tud elindulni, abból nem lesz folytatás és a térség közlekedési problémái tovább súlyosbodhatnak!