Ugrás a tartalomhoz

Hírek a print magazinból

A tartalmat Szentendrének kell előállítani

A tavaly megalakult Kulturális Kerekasztal 2023. január 21-én közös műhelymunkán vett részt, melynek célja az volt, hogy a Szentendre Brand Stratégia elkészítői a gyakorlatban ismertessék az általuk kidolgozott szabályrendszert.

Ahogyan azt korábban megírtuk 2022. november 23-án alakult meg Szentendrén a Kulturális Kerekasztal, melynek feladata a tavaly novemberben elfogadott városi brand stratégiának tartalommal való megtöltése. Ehhez a stratégia ad elvi és gyakorlati kereteket. A tagok Szentendre teljesen különböző kulturális területeiről, különböző tudással, élettapasztalattal képviseltetik magukat.

Az alakuló ülést követő találkozóra immár egy műhelymunka keretében 2023. január 21-én került sor a Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár olvasótermében. Az eseményen 25-en vettek részt, köztük a stratégia kidolgozója, Szabó Ádám, de együtt dolgozott a tagokkal Fülöp Zsolt polgármester és Magyar Judit alpolgármester is. 

Köszöntőjében Szabó Ádám elmondta, a brand stratégia olyan szabályokat és kereteket határozott meg, melyeket a szentendreieknek kell konszenzusos formában tartalommal megtölteniük. Ennek eredményeként születik meg az ún. marketing stratégia. A szombati műhelymunka célja az volt, hogy a megadott módszertant a csoportokra oszló résztvevők egy fiktív ötleten keresztül ismerjék és tanulják meg. A kompromisszumos ötletnek aztán meg kellett határozni a célját és a célközönségét, a szervezőit, azt, hogy milyen értéket ad át, milyen csatornán keresztül szól, hogyan éri el a célközönséget, milyen erőforrásokat, költségeket igényel, illetve milyen bevételekkel számol. 

A közel kétórás műhelymunka eredményeként három ötlet született. Az egyik a Szentendre Expo ötlete, amelyet évente rendezne meg a város a frissen beköltözők üdvözlésére, azzal a céllal, hogy megismerhessék a város intézményeit, a városban rejlő lehetőségeket, a város által nyújtott szolgáltatásokat. A másik két csoport ötlete a célt tekintve hasonlított egymáshoz, ugyanis a Szentendréről elérhető valamennyi információt, kereshető és naprakész módon kívánták egy felületre rendezni, ki egy Visit Szentendre honlap útján, ki egy mobilalkalmazás keretében. 

Az esemény zárásakor Szabó Ádám ismételten hangsúlyozta,

ha a jelenlévők a megismert szabályrendszert alkalmazzák a későbbiekben is, képesek lesznek integráltan gondolkodni és a marketing is gördülékenyen működik majd.

Hozzátette, a következő lépés, hogy a stratégia tartalommal való megtöltésére, immár nem fiktív, hanem konkrét javaslatok kerüljenek kidolgozásra a városmárka stratégiájának kulturális részébe, valamint elkészült egy marketing munkaterv vázlat, amit a továbbiakban a város vezetői és döntéshozói tudnak használni a stratégia megvalósításában, Szentendre kulturális történetének és mindennapi működésének bemutatásában, érthető elmesélésében az aktuális programkínálaton keresztül.

-gs-

A Kulturális Kerekasztal tagjai: B. Szabó Vera, Benkovits György, Berényi Marianna, Bűdyné Vági Eszter, Dömény Krisztián, Ekler Dezső, Erdész László, Eredics Gábor, Farkas Zsófia, Ficzere Kyrú, Fülöp András, Galambos Péter, Golda János, Görög László, Gulyás József, Istók Bernadett, Jassó Sándor, Juhász Gergő, Koltai Andrea, Krizbai Gergely, Krizbainé Szabó Éva, Lex Zsuzsanna, Musza Györgyi, Németh Kristóf, Pelle Csilla, Petrovity Sándor, Pistyur Imre, Tardy Anna, Török Gergő, Török Katalin, Vadász Dániel, Varga Tímea, Verebélyi Diána, Vincze Ottó, Zsigmond Attila

Az írás a Szentendre és Vidéke 2023. február 1-jei lapszámában jelent meg.

Kiemelt kép: Bellai László

További cikkeink a témában